torsdag den 14. juni 2012

Fluer..................


I dag gik jagten på sommerens første flue ind! En formastelig flue havde vovet sig ind i stuen.

Især min lille d/s, Bossley, bliver helt overstadig og jagttændt, når der er fluer i stuen. Og når først Bossley går i gang, så lader Elton i hvert fald ikke chancen gå fra sig til en fantastisk leg om "hvem fanger fluen".

Vi har lavet en lille herlig tradition: Vi går alle tre på fluejagt. Jeg peger på fluen, og de to drenge forsøger så at hapse den. Ja.. vi skal som oftest have MANGE forsøg, før det lykkes, og lige så tit vinder fluen.

Når vi har jaget fluen på flugt - og den har det altså med at flyve ud af hundenes synsvinkelt - så går jeg på jagt. Jeg finder den "forsvundne" flue, peger, og så tager vi en ny omgang "hvem-kommer-først". En ret hyggeligt leg.

Det hele foregår rimelig kontrolleret. Vi vælter ikke noget ned, og møblerne står det samme sted, som før legen :-)

Hvis du skulle få lyst at prøve, vil jeg bare ønske god jagt!

Lotte
http://www.harmoniskhundecenter.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar