lørdag den 8. august 2015

Om at vælge behandler til sin hund - du må godt stille krav!

Om at stille krav til sin "hundebehandler"

Jeg støder heldigvis jævnligt på klienter, som stiller spørgsmål om, hvilke metoder jeg gør brug af, når jeg underviser på træningshold, eller når der er brug for en adfærdsrådgiver/"hundepsykolog" til et problem. Men jeg hører desværre også om mange hundejere, som blindt følger den, der "råber højst"...

Hvis du vil nøjes med en, der en gang har set et billede af en hund, og derfor kalder sig ekspert, så fint... men hvis du vil have en professionel træner/rådgiver til dine hunde, som faktisk er videnskabe-ligt funderet og kender til de relevante indlæringsteknikker og træningsmetoder, og som holder sig opdateret med nyeste forskning og viden, så skal du stille krav. Og det er ABSOLUT ok at stille krav og søge information, før man booker et kursus eller en adfærdskonsultation!

Jeg stiller da også selv (store!) krav til min dyrlæge og hundekiropraktor for ikke at tale om mine hundes massør og hundeklipper...Jeg bruger naturligvis også mit hunde-netværk for at få anbefalinger, men jeg tjekker op på, om vedkommende nu reelt er uddannet hundetræning/rådgiver (eller dyrlæge/klipper/massør!) Og når jeg har været på besøg, følger jeg min mavefornemmelse... Var det her en god oplevelse for mig og mine hunde. For det skal det være. Nåh ja, dyrlægen skal måske ikke dømmes på, om hunden synes, at det var ok, for mange hunde er notorisk angste for dyrlæger! 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar