lørdag den 16. marts 2013

Killing Stations... Katte & Hunde sidder på dødsgangen

Jeg troede ikke mine egne ører...

I sidste uge kom direktøren på internatet og spurgte mig, om hun huskede rigtigt, at jeg var dansker. Hun havde brug for en, der kunne ringe til et dansk par, der havde hentet to hundehvalpe på internatet for 6-8 måneder siden, da hun mente, de gjorde som om, de ikke forstod engelsk, når hun ringede til dem.
Selvfølgelig ville jeg hjælpe og jeg gik med på kontoret, for at finde ud af hvad det her gik ud på. Direktøren fortæller mig, at den ene hvalp parret havde adopteret, er blevet efterladt bundet til en dør på en Killing Station i Malaga, med en seddel hvorpå der stod, "vi tager tilbage til Danmark".

(Hov stop vent! Hvad søren er en Killing Station - det lyder ikke som et rart sted? Det er steder, hvor herreløse dyr - meste hunde og katte bliver læsset af. Her står de så på dødsgangen i 10-21 dage, så ejer har mulighed for at hente sit dyr. I de 10-21 dage fodres de ikke eller tilses af en dyrlæge, da de alligevel skal slåes ihjel!!!)

Personalet på killing stationen, kunne fortælle, at en mand havde forsøgt at aflevere hunden hos dem, men de havde sagt nej, da hunden er fra internatet i Marbella, og den skal efter loven retur dertil. Kort efter, fandt de så hunden bundet til døren...
Nu ville direktøren gerne vide, hvorfor de ikke havde afleveret ham tilbage på internatet og at hun overvejede at melde dem til politiet, da det er forbudt at efterlade dyr. Desuden ville hun meget gerne vide, hvad med den anden hvalps skæbne, hvor den befandt sig nu, da de jo eftersigende var rejst retur til Dk.
I telefonen fortæller de direktøren, at den anden hvalp er rejst til Dk, da de ikke kunne have den længere. Direktøren beder derfor om chip nr, så hun kan tjekke op på det, herefter laves historien om og hunden befinder sig i nabobyen.
Da jeg ringer, fortæller damen mig, at de havde givet hunden (den der blev efterladt på killing stationen) til et engelsk par, så hun vidste ikke, hvor hunden var... Hmmm... på sedlen stod der, de rejste tilbage til Dk. Den anden hund var givet væk til nogen, de ikke kendte... Og de bor iøvrigt stadig i Spanien... Jeg ved ikke hvad jeg skal tro på, men uanset, har de handlet uforsvarligt.
Jeg bliver flov, når danskere opfører sig sådan og direktøren på "mit" internat, sagde hovedrystende, hun havde forventet det af spaniere, men ikke af danskere... Hun skulle bare vide....

Der er organisationer, der forsøger at redde så mange af dyrene som muligt fra dødsgangen, men de kan på ingen måde "følge med".

I min søgen på mere info omkring killing stationerne, fandt jeg, at en almindelig måde at slå dyrene ihjel på, er i gaskamre... Det kan tage optil 1 time, før dyret rent faktisk dør... Jeg tror trods alt, at gaskamrene blev gjort forbudt i 2010 (mit spanske er ikke super, så jeg er ikke sikker på, at de ikke bruger den metode længere). Jeg skal spare jer, for de billeder jeg fandt...

Jeg er dybt chokeret over disse steder findes også i Europa!!! Det bekræfter mig virkelig i, at jeg ikke vil støtte opdræt af dyr. Der skal bare IKKE sættes flere dyr i denne verden med vilje!
Selvom vi ikke har så vanvittige steder i Dk som Killing Stations, så er der også i Dk, alt for mange dyr der dør, pga. man fortsætter med at avle flere og flere...
Er det rimeligt, at vi avler, for at gøre en forretning ud af det? Er det rimeligt, at vi avler, bare fordi  vi synes, at det kunne være hyggeligt eller spændende at prøve at få et kuld hvalpe? Eller fordi det er en interesse?
Min mening er I nok ikke i tvivl om... jeg synes, det er egoistisk!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar